Tips plassen bij xtc

Ape

Badass junkie
Dat is wel een normaal verschijnsel bij xtc. In ieder geval niet meer water gaan drinken.

sommige mensen helpt het om een beetje alcohol te drinken, sommige mensen helpt het als ze een beetje over de eikel wrijven.

Het helpt bij mij niet om er op te concentreren en persen, maar vaak wel als ik even rustig ga zitten en ontspannen.

Hardcore_frk

Badass junkie
Ik geef altijd adviezen waar sommige mensen op dit forum nog wel eens over kunnen vallen. Het zijn dus geen gezonde adviezen, maar het zijn wel adviezen die werken en waar je écht wat aan hebt..

Advies: af en toe een biertje of ander 5% alcohol drankje blijven drinken. Dit ontspant je blaasspieren en zorgt er zodanig voor dat je lekker kan blijven plassen (denk maar aan het feit hoe vaak je moet plassen als je alleen aan het bier gaat..)!

Flualhamdulillam

Badass junkie
Het zijn dus geen gezonde adviezen, maar het zijn wel adviezen die werken en waar je écht wat aan hebt..
Dat zijn hele waardevolle adviezen, en het viel mij ook al op dat jij die sneller geneigd bent te geven dan menig forumlid. Het is ook een beetje een slippery slope, want jouw advies is voor iedereen te zien en iedereen vat het weer anders op.
Het is vooral belangrijk dat er genoeg informatie geboden wordt zodat men een afweging kan maken: moet ik dit advies opvolgen, is het ‘t waard?

Goed daarom dat je er extra op wijst, want de combinatie van alcohol doet echt wat de neurotoxische potentie van het gebruik, en bij sommigen tast het ook de gewenste effecten aan.
Daarom de boodschap aan de poster: doe onderzoek naar de combinatie van alcohol en XTC als je @Hardcore_frk’s advies gaat opvolgen! Probeer eerst gezondere trucjes, zoals fluiten (ja, letterlijk fluiten).

Al vraag ik me af: waarom moet je per se plassen? Of het een storend gevoel van moeten maar niet kunnen? Want anders zou in het gewoon proberen te negeren, en op te letten hoeveel je drinkt (maximaal 1/2 glazen per uur wordt aangeraden volgens mij)

Hardcore_frk

Badass junkie
Dat zijn hele waardevolle adviezen, en het viel mij ook al op dat jij die sneller geneigd bent te geven dan menig forumlid. Het is ook een beetje een slippery slope, want jouw advies is voor iedereen te zien en iedereen vat het weer anders op.
Het is vooral belangrijk dat er genoeg informatie geboden wordt zodat men een afweging kan maken: moet ik dit advies opvolgen, is het ‘t waard?

Goed daarom dat je er extra op wijst, want de combinatie van alcohol doet echt wat de neurotoxische potentie van het gebruik, en bij sommigen tast het ook de gewenste effecten aan.
Daarom de boodschap aan de poster: doe onderzoek naar de combinatie van alcohol en XTC als je @Hardcore_frk’s advies gaat opvolgen! Probeer eerst gezondere trucjes, zoals fluiten (ja, letterlijk fluiten).

Al vraag ik me af: waarom moet je per se plassen? Of het een storend gevoel van moeten maar niet kunnen? Want anders zou in het gewoon proberen te negeren, en op te letten hoeveel je drinkt (maximaal 1/2 glazen per uur wordt aangeraden volgens mij)
Waarom hij moet plassen? Omdat hij anders kans loopt op een hersenoedeem (een levensgevaarlijke zwelling van de hersenen).

Dan denk in altijd maar: wat kunnen die paar biertjes nu voor kwaad doen?..

Flualhamdulillam

Badass junkie
Waarom hij moet plassen? Omdat hij anders kans loopt op een hersenoedeem (een levensgevaarlijke zwelling van de hersenen).
Hahaha, ja dat lijkt me duidelijk… Daarom moeten jij en ik ook plassen 😅

Ik vroeg me eerder af, waarom het precies tijdens de MDMA-effecten ‘moet’? Als je geen absurde hoeveelheden water drinkt is de kans op een hersen oedeem volgens mij nihil, ook als je max. zo’n 6 uurtjes niet plast.

Dan denk in altijd maar: wat kunnen die paar biertjes nu voor kwaad doen?..
Je hart draait al op overtoeren in een MDMA-piek, ethanol in je systeem doet daar nog een schepje boven op. De combinatie is aanzienlijk schadelijker voor je hart, en dat bovenop een toename van oxidatieve schade in je hersenen. Verder, de combinatie van alcohol met MDMA kan onvoorspelbaar zijn (bijvoorbeeld, het kan je gedrag veranderen en je beoordelingsvermogen verder in de war brengen), en er zijn genoeg situaties denkbaar waarin onvoorspelbaarheid alles behalve wenselijk is. Als laatste, een paar biertjes kunnen de gewenste MDMA-effecten goed afzwakken. Voor de een is dit niet zo erg, maar voor de ander is die intensiteit nou net zo leuk.

Maar iedereen is anders, en iedereen maakt andere afwegingen: jij vindt het ‘t wel waard, maar een ander misschien niet. Maakt niets uit, maar belangrijk is dus de informatievoorziening, náást het ‘ongezonde advies’. Dat iets niet slecht voelt, of zelfs fijn, betekent niet dat het onder de leden geen (mogelijk permanente) schade aanricht of risico’s met zich mee brengt! Maar daar ben je je wel van bewust denk ik. Ik hoop iedereen die dit leest 😉

Hardcore_frk

Badass junkie
Hahaha, ja dat lijkt me duidelijk… Daarom moeten jij en ik ook plassen 😅

Ik vroeg me eerder af, waarom het precies tijdens de MDMA-effecten ‘moet’? Als je geen absurde hoeveelheden water drinkt is de kans op een hersen oedeem volgens mij nihil, ook als je max. zo’n 6 uurtjes niet plast.

Je hart draait al op overtoeren in een MDMA-piek, ethanol in je systeem doet daar nog een schepje boven op. De combinatie is aanzienlijk schadelijker voor je hart, en dat bovenop een toename van oxidatieve schade in je hersenen. Verder, de combinatie van alcohol met MDMA kan onvoorspelbaar zijn (bijvoorbeeld, het kan je gedrag veranderen en je beoordelingsvermogen verder in de war brengen), en er zijn genoeg situaties denkbaar waarin onvoorspelbaarheid alles behalve wenselijk is. Als laatste, een paar biertjes kunnen de gewenste MDMA-effecten goed afzwakken. Voor de een is dit niet zo erg, maar voor de ander is die intensiteit nou net zo leuk.

Maar iedereen is anders, en iedereen maakt andere afwegingen: jij vindt het ‘t wel waard, maar een ander misschien niet. Maakt niets uit, maar belangrijk is dus de informatievoorziening, náást het ‘ongezonde advies’. Dat iets niet slecht voelt, of zelfs fijn, betekent niet dat het onder de leden geen (mogelijk permanente) schade aanricht of risico’s met zich mee brengt! Maar daar ben je je wel van bewust denk ik. Ik hoop iedereen die dit leest 😉
Nee, ik snap het ook allemaal wel. Harm reduction en alles..

Maarja, we zitten hier wel op een DF. En mensen willen gewoon knoeperdje hard gaan. Hersenen een optater, of niet.

En mensen willen plassen! Indien iemand een beter idee heeft dan 'bier', hoor ik het graag. Ik heb zelf in de afgelopen jaren nog geen betere manier gevonden.

En opmerkingen als 'minder of geen MDMA nemen' zijn leuk en heel moralistisch, maar als puntje bij paaltje komt heeft niemand daar wat aan. Want dan staan ze keihard te gaan op één of ander feest en kunnen ze alsnog niet plassen.

Het is echt niet zo dat ik hier allemaal leipe en gevaarlijke combinaties aan het promoten ben. Het zijn adviezen die, op basis van eigen ervaringen, die door schade en schande aan mijzelf zijn geleerd, hierbij door mij worden gedeeld. En iedereen moet er voor de rest alleen mee doen wat voor hem of haar goed voelt!

Flualhamdulillam

Badass junkie
En opmerkingen als 'minder of geen MDMA nemen' zijn leuk en heel moralistisch, maar als puntje bij paaltje komt heeft niemand daar wat aan. Want dan staan ze keihard te gaan op één of ander feest en kunnen ze alsnog niet plassen.
100% mee eens, een tijdje terug werd het bloed nog onder m’n nagels vandaan gehaald (gebeurd normaal nooit) door een discussie met iemand die enkel adviseerde: “stoppen met speed nemen”, op een post van iemand die de scherpe randjes van zijn speed-afbouw wilde afhalen…

Maar ik sta er nu ietsjes anders in, ik ben het nogsteeds met je eens dat zulk advies bijna altijd waardeloos en onnodig is maar ik heb eigenlijk geen idee wat voor types er ronddwalen op DF, ook buiten de leden om. Ik vind het best belangrijk dat mensen die op DF komen voor advies, niet simpelweg advies lezen en dit direct opvolgen, om te test oid. Daarom begrijp ik wel waarom mensen de noodzaak zien om altijd de gevaren te vermelden MAAR, je kan ook nuttig advies geven, én mensen bijbrengen van de potentiële gevaren. Dan is het inderdaad helemaal aan de lezer wat je doet met de informatie. Maar dat stukje informatie, moet in combinatie met riskant advies wel voldoende geboden worden.

Maarja, we zitten hier wel op een DF. En mensen willen gewoon knoeperdje hard gaan. Hersenen een optater, of niet.
Dit geldt ook echt bij lange na niet voor iedereen hier trouwens hahaha. Gok ik althans…

Het is echt niet zo dat ik hier allemaal leipe en gevaarlijke combinaties aan het promoten ben. Het zijn adviezen die, op basis van eigen ervaringen, die door schade en schande aan mijzelf zijn geleerd, hierbij door mij worden gedeeld. En iedereen moet er voor de rest alleen mee doen wat voor hem of haar goed voelt!
Nee ik hoop ook niet dat ik de suggestie heb gewekt dat ik je daarvan beschuldigde! Ik bedoelde het eerder als compliment, want we kunnen allemaal wel de bulletpoints van een Jellinek-webpagina blijven herhalen maar deze bieden vaak geen antwoord op de vraag van het topic.

Hardcore_frk

Badass junkie
100% mee eens, een tijdje terug werd het bloed nog onder m’n nagels vandaan gehaald (gebeurd normaal nooit) door een discussie met iemand die enkel adviseerde: “stoppen met speed nemen”, op een post van iemand die de scherpe randjes van zijn speed-afbouw wilde afhalen…

Maar ik sta er nu ietsjes anders in, ik ben het nogsteeds met je eens dat zulk advies bijna altijd waardeloos en onnodig is maar ik heb eigenlijk geen idee wat voor types er ronddwalen op DF, ook buiten de leden om. Ik vind het best belangrijk dat mensen die op DF komen voor advies, niet simpelweg advies lezen en dit direct opvolgen, om te test oid. Daarom begrijp ik wel waarom mensen de noodzaak zien om altijd de gevaren te vermelden MAAR, je kan ook nuttig advies geven, én mensen bijbrengen van de potentiële gevaren. Dan is het inderdaad helemaal aan de lezer wat je doet met de informatie. Maar dat stukje informatie, moet in combinatie met riskant advies wel voldoende geboden worden.

Dit geldt ook echt bij lange na niet voor iedereen hier trouwens hahaha. Gok ik althans…

Nee ik hoop ook niet dat ik de suggestie heb gewekt dat ik je daarvan beschuldigde! Ik bedoelde het eerder als compliment, want we kunnen allemaal wel de bulletpoints van een Jellinek-webpagina blijven herhalen maar deze bieden vaak geen antwoord op de vraag van het topic.
Nee, absoluut niet. Volgens mij begrijp je mij juist hartstikke goed!

Maar er zijn er hier inderdaad een hoop ledem die er een handje van hebben om volledig in de harm reduction te schieten (a.k.a. de Jellinke-pagina kopiëren).

Ik snap het ergens ook wel, maar ik vind dat daarmee de meerwaarde van DF ook een beetje verloren gaat.

Daarbij wordt er vaak ook met twee maten gemeten. Als je RC pyro's rechtstreeks in je ader shot, hoor je niemand. Maar als ik een benzo tijdens of na speedgebruik aanraad, krijg ik een bak stront over me heen.

CuriousExplorer

DF-koning
Nee, absoluut niet. Volgens mij begrijp je mij juist hartstikke goed!

Maar er zijn er hier inderdaad een hoop ledem die er een handje van hebben om volledig in de harm reduction te schieten (a.k.a. de Jellinke-pagina kopiëren).

Ik snap het ergens ook wel, maar ik vind dat daarmee de meerwaarde van DF ook een beetje verloren gaat.

Daarbij wordt er vaak ook met twee maten gemeten. Als je RC pyro's rechtstreeks in je ader shot, hoor je niemand. Maar als ik een benzo tijdens of na speedgebruik aanraad, krijg ik een bak stront over me heen.
Als de vraagsteller steeds opnieuw problemen heeft om te kunnen plassen als ze aan de xtc gaat kan hij/zij ook gewoon een dag voordien paardenbloemthee drinken.
Natuurlijke vochtafdrijver.

Flualhamdulillam

Badass junkie
Informatievoorziening met als doel harm reduction is super! Maar dat is anders dan absolute harm prevention pushen door het advies: ‘geen drugs nemen’ te geven en niet inhoudelijk in te gaan op de kwestie vraagsteller. Zulk advies werkt ook gewoon niet, en zorgt er alleen maar voor dat we afwijken van de essentie, dat is: elkaar goed informeren terwijl we ons vermaken 😌

Flualhamdulillam

Badass junkie
Oh ja en dit is al helemaal om moeten van te worden! Ik denk dat het dan toch komt omdat injectie van drugs ver van (meeste) mensen hun bed staat, waardoor mensen terughoudend zijn met oordelen of adviseren. Ze zijn niet bekend met de gevaren, door voordelen, de verschillende technieken, enzo. Daar leer je als gemiddeld drugsgebruiker ook niet zo snel over, intraveneuze toediening. Wat dat betreft is het dus ook niet zo gek dat je mensen eerder hoort schreeuwen over hoe gevaarlijk bepaalde combinaties zijn. Iedereen denkt te weten (!) dat, en waarom, bijvoorbeeld alcohol en benzo’s een gevaarlijke combinatie is. In werkelijkheid zijn ze vaak gewoon overtuigd van iets oppervlakkigs wat ze hebben gelezen op internet, weten eigenlijk geen goed antwoord op wat de poster vraagt, en om dan toch maar een reactie te geven (“mooi hè, zit mijn daad om de wereld te redden er weer op 😌”) kakelen ze het Trimbos Instituut, of gezondheid-en-welzijn.info.nu na 😨😒

Hardcore_frk

Badass junkie
Oh ja en dit is al helemaal om moeten van te worden! Ik denk dat het dan toch komt omdat injectie van drugs ver van (meeste) mensen hun bed staat, waardoor mensen terughoudend zijn met oordelen of adviseren. Ze zijn niet bekend met de gevaren, door voordelen, de verschillende technieken, enzo. Daar leer je als gemiddeld drugsgebruiker ook niet zo snel over, intraveneuze toediening. Wat dat betreft is het dus ook niet zo gek dat je mensen eerder hoort schreeuwen over hoe gevaarlijk bepaalde combinaties zijn. Iedereen denkt te weten (!) dat, en waarom, bijvoorbeeld alcohol en benzo’s een gevaarlijke combinatie is. In werkelijkheid zijn ze vaak gewoon overtuigd van iets oppervlakkigs wat ze hebben gelezen op internet, weten eigenlijk geen goed antwoord op wat de poster vraagt, en om dan toch maar een reactie te geven (“mooi hè, zit mijn daad om de wereld te redden er weer op 😌”) kakelen ze het Trimbos Instituut, of gezondheid-en-welzijn.info.nu na 😨😒
Nu weet ik zeker dat je me helemaal begrijpt, haha!

Maarja, ik laat het hierbij verder rusten. Het is echt een mooi forum en ik snap ieders reactie vaak ook wel.. We zien zometeen wel wat de reacties zullen zijn, als de schone slapers hun nachtrust hebben gepakt, haha!

Flualhamdulillam

Badass junkie
Het is echt een mooi forum en ik snap ieders reactie vaak ook wel.. We zien zometeen wel wat de reacties zullen zijn, als de schone slapers hun nachtrust hebben gepakt, haha!
Ik ook, ik begrijp de reacties vaak allemaal wel. Maar ik (en jij dus ook) hebben gewoon een andere gedachtegang. Beste wat je kunt doen is lekker jezelf blijven, je eigen advies blijven geven, aan de hand van jouw ervaringen en de nodige informatie die belangrijk is voor de veiligheid.

De Dunne

DF-koning
De Leukste Thuis!
Heyyy
Tips vr te kunnen plassen onder de xtc?

het lukt niet 😅
Minder xtc gebruiken. Het niet of moeilijk kunnen plassen komt vooral voor bij (te)hoge doseringen.
Voor nu, probeer te ontspannen, aan iets anders denken en vooral ook fluiten zoals @Spyro zei. (Hielp bij mij vroeger). Kraan laten lopen werkt ook.

Hardcore_frk

Badass junkie
Sorry, De Dunne. We hebben echt de hele nacht gesprekken in dit topic gevoerd. Als je het echt wilt begrijpen, zul je die toch echt even terug moeten lezen. Dat is door mij nu niet meer in een paar zitten te vatten.

Je opmerking was in de context van onze gesprekken vannacht heel droog. Echt niets persoonlijks. Wij zijn gewoon een beetje gek geworden, haha!

De Dunne

DF-koning
De Leukste Thuis!
Sorry, De Dunne. We hebben echt de hele nacht gesprekken in dit topic. Als je het echt wilt begrijpen, zul je die even terug moeten lezen. Dat is door mij niet meer in een paar zitten te vatten.

Je opmerking was in de context van onze gesprekken vannacht heel droog. Echt niets persoonlijks. Wij zijn gewoon een beetje gek geworden, haha!
Oke hahaha.
naja ik heb antwoord gegeven aan ts.

Flualhamdulillam

Badass junkie
Ja ik heb het ook wel gehad, niet kunnen plassen en kan echt vervelend worden! Ik had toen ook wel wat teveel genomen. Als ik normaal (dus juist voor mijn gewicht) doseer heb ik er nooit last van.
Ik heb (net als volgensmij mijn hele vriendengroep destijds) al moeite met plassen gehad (kort gezegd: niet te doen) op een enkele dosis van rond de 70mg MDMA. Het is een heel veel voorkomend effect, ook op normale doseringen. Die pis-problemen heb ik tegenwoordig overigens geen last meer van. Een flinke dosis XTC houdt mij niet meer tegen, de laatste keren dat ik het deed.

De Dunne

DF-koning
De Leukste Thuis!
Ik heb (net als volgensmij mijn hele vriendengroep destijds) al moeite met plassen gehad (kort gezegd: niet te doen) op een enkele dosis van rond de 70mg MDMA. Het is een heel veel voorkomend effect, ook op normale doseringen. Die pis-problemen heb ik tegenwoordig overigens geen last meer van. Een flinke dosis XTC houdt mij niet meer tegen, de laatste keren dat ik het deed.
Ik heb het echt alleen bij hogere dosering. Maar idd went het ook, vroeger was t moeilijker als nu

Jumping Jack

Bewuste gebruiker
Daarom de boodschap aan de poster: doe onderzoek naar de combinatie van alcohol en XTC als je @Hardcore_frk’s advies gaat opvolgen! Probeer eerst gezondere trucjes, zoals

Lekker overdreven!
Een paar biertjes maakt echt niks uit je doet net alsof het zwaar ernstig is, overdrijven is ook een vak.
Een paar biertjes is wat anders dan een fles wiskey.
Over adviezen gesproken..
Gewoon bang makerij dit.
Precies zoals je zegt geloof niet alles wat je leest.
Dat is wel van toepassing bij jou.

Al vraag ik me af: waarom moet je per se plassen?

Kom op zeg! Are you for real?

Ik geef altijd adviezen waar sommige mensen op dit forum nog wel eens over kunnen vallen. Het zijn dus geen gezonde adviezen, maar het zijn wel adviezen die werken en waar je écht wat aan hebt..

Niks van aantrekken.
Daar is zo een forum dus perfect voor.
Mensen delen hun ervaring en adviezen en mensen kunnen verschillende verhalen lezen en daaruit hun eigen conclusie trekken.

Hardcore_frk

Badass junkie
Lekker overdreven!
Een paar biertjes maakt echt niks uit je doet net alsof het zwaar ernstig is, overdrijven is ook een vak.
Gewoon bang makerij dit.

Kom op zeg! Are you for real?

Niks van aantrekken.
Daar is zo een forum dus perfect voor.
Mensen delen hun ervaring en adviezen en mensen kunnen verschillende verhalen lezen en daaruit hun eigen conclusie trekken.
Volgens mij gaat hier iets niet goed..

@Flualhamdulillam is on my side!

Flualhamdulillam

Badass junkie
Lekker overdreven!
Gewoon bang makerij dit.
Wat is precies overdreven? Dat het neurotoxiciteit verhoogd? Dat het je gedrag kan beïnvloeden? Of is het overdreven om te zeggen dat alcohol de gewenste effecten van MDMA kan onderdrukken?

Dit zijn allemaal gewoon constateringen die goed te onderbouwen zijn met behulp van wetenschappelijke onderzoeken… Tenzij je daar niet in gelooft…

Ik heb nergens een subjectief oordeel gegeven over de combinatie, ik heb alleen het advies gegeven: als je combineert: zoek uit wat het doet! Is dat dan overdreven?

Eerder heb ik nog gezegd dat ik zelf voorzichtig ben met mogelijk riskant advies geven zonder daarbij duidelijke, uitgebreide informatie te bieden… Nu heb ik mijn visie volgens mij nog nooit zó duidelijk uitgelegd en binnen een paar uur is het al raak, iemand die er helemaal geen hol van begrijpt en hersenloos conclusies trekt en aannames doet… Vermoeiend.

benzzzy

Badass junkie
Met Je wijsvinger op je penis tikken of na links en rechts schommelen.
Al's dit niet werkt sluit je ogen kijk omhoog zet de kraan aan adem in door je neus adem uit door je mond en FOCUS.

Werkt altijd met heroine attans

Neo-Shulginist

Badass junkie
Heyyy
Tips vr te kunnen plassen onder de xtc?

het lukt niet 😅
De bekkenbodemspier kun je ontspannen door rustig uit te ademen, te puffen, of fluiten. Ga in ieder geval niet persen want dan lukt het juist niet.
Die bekkenbodemspier bestaat voor een groot deel uit glad spierweefsel, wat onbewust wordt aangespannen door oppeppende drugs zoals MDMA, die het centrale zenuwstelsel stimuleren. Doordat die spier aangespannen blijft is het lastig om de blaas te legen.

Bovenaan