Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notitie: This feature may not be available in some browsers.

anon22 zei:met temazepam valt bijna niet af te bouwen omdat deze bestaan uit capsules.
tabeletten kun je langzaam afbouwen door ze door de helft of kwart te delen.
neem contact op met je huisarts!.
Doortje31 zei:Ik kan mn huisarts niet benaderen omdat ik op een niet reguliere manier aan de slaappillen kom en het grote gevolgen zou hebben als mn huisarts dat weet.Heeft ermee te maken dat ik mn baan niet kwijt wil.
Ik ben nu in contact met verslavingszorg maar die doen nogal moeilijk als je geen verwijzing van huisarts hebt![]()
Kortom lastige situatie!![]()

ronnai zei:Nou ik zou toch maar niet in een keer stoppen.
Ik ben nu zelf benzo's aan het afbouwen en ik zit op 25mg diazepam voor het slapen.
Ik gebruikte zelf ook elke avond minimaal 20mg a 30mg temazepam voor het slapen aangevuld met nog wat andere dingen zoals diazepam of nitrazepam(40mg of 50mg temazepam op een avond is ook regelmatig voorgekomen).
20mg temazepam staat gelijk aan 10mg diazepam.
Als je nu gewoon diazepam regelt en dan gaat afbouwen vanaf 10mg ben je er ook vrij snel vanaf en op een verantwoordelijke manier.
Maar goed als je zo graag cold turkey wilt proberen moet je het vooral doen, als dat toch niet blijkt te werken kun je altijd nog proberen af te bouwen met diazepam.
Succes ermee in ieder geval
Doortje31 zei:Ik moet het echt eerst zelf proberen...heb eerder al geschreven dat ik niet naar de huisarts kan dus dan wordt het moeilijk om aan diazepam te komen.Bovendien wil ik gewoon nergens meer aan verslaafd zijn snappie? ook niet aan de valium.Maar misschien heb je gelijk en kom ik mezelf tegen en moet ik wat anders verzinnen
ronnai zei:Doortje31 zei:Ik moet het echt eerst zelf proberen...heb eerder al geschreven dat ik niet naar de huisarts kan dus dan wordt het moeilijk om aan diazepam te komen.Bovendien wil ik gewoon nergens meer aan verslaafd zijn snappie? ook niet aan de valium.Maar misschien heb je gelijk en kom ik mezelf tegen en moet ik wat anders verzinnen
20mg temazepam valt inderdaad nog wel te overzien om cold turkey te doen.
Maar goed als het niet gaat weet je in ieder geval hoe het ook kan.
Er zijn meer wegen naar Rome.
Eventueel zou je eerst ook een poosje 10mg temazepam kunnen nemen en dan gewoon stoppen.
Dan gaat het allemaal nog iets gelijdelijker.
Een benzo-verslaving is namelijk echt geen feestje, gelukkig zit je nog niet echt op een absurd hoge dosering.
Veel sterkte en succes ermee in ieder geval!

Doortje31 zei:Ff wat van me laten horen..."slaap" nu 2 nachten zonder temazepam en valt niet mee![]()
Slaap erg onrustig en ben veel wakker maar toch niet naar de temazepam gegrepen en daar ben ik wel trots opBen er natuurlijk nog langggg niet maar het is een begin he...en nu maar volhouden!!!

Doortje31 zei:@ronnai Ik weet dat het verstandiger zou zijn om alles weg te gooien wat ik in huis heb maar geeft mij een soort "rust" dat als ik echt uitgeput zou zijn dat ik dan toch in nood nog een temazepam zou kunnen pakken,tot nu toe nog niet gedaan maar zou onrustiger worden als ik niks meer in huis heb.Ik word goed gesteund door mn man en daardoor pak ik het ook niet,al doe ik het natuurlijk voor mezelf.