voor zover ik weet komen prikletsels alleen voor als er veelvuldig op dezelfde plekken wordt gespoten .. het gebied rondom de prikplekken in de aderen worden dan zo vaak verwond dat er als het ware een ring van keihard lidtekenweefsel om de aders komt.
In andere woorden .. na een tijdje spuiten op dezelfde plek, wordt die plek zo hard, dat je die naald er niet meer goed inkrijgt en dus ga je op zoek naar een andere plek ( als het echt niet meer lukt tenminste

) ... echte die hard gevallen kunnen soms alleen nog maar injecteren via de aders in hun handen, tenen en knieholtes, gewoon omdat de armen, benen, liezen en nek al helemaal 'hard' gespoten zijn .... sommige mensen hebben daar wel aanleg voor .. bij hen gaat de verharding van die aders veel sneller dan bij anderen, maar uiteindelijk komt het altijd door tijdenlang te spuiten ... vroeger of later zijn gewoon alle makkelijk bereikbare plekken keihard van het lidtekenweefsel geworden ... en then what
prikletsel van bloedprikken is vaak heel anders en ik vraag me af of ze dat dan in dit geval ook prikletsel genoemd zouden hebben ... Je kunt absoluut van 1 keertje (bloed) prikken al een plekje of zelfs een lidteken overhouden .. al zijn het geen prikplekken, je wil niet weten wat voor verhaal mn onderarmen kunnen vertellen .. de huid is daar nu eenmaal in verhouding met andere lichaamsdelen erg teer, zacht en relatief makkelijk ' bewerkbaar' ... maar als ik dit verhaal in mn achterhoofd houdt en eraan denk dat je vaak gewoon aan mensen kunt zien of ze heroine en of basecoke gebruiken ( zeker als je daar beroepshalve vaak mee in contact komt, zoals bv een verpleegkundige dat zou doen), dan kan ik me niet voorstellen dat die verpleegster prikletsel bedoelde als in een plekje door het bloedprikken ... if you catch my drift
ik vraag me af he ... die urinetest die hem is afgenomen .. heeft er iemand daadwerkelijk toegekeken hoe hij zijn straal afleverde, of mocht hij zoals gewoonlijk zn privetijd nemen en na afloop een potje afgeven ... daar zit namelijk een wereld van verschil in ... en ik kan me zo moeilijk voorstellen dat iemand met prikletsel en zo'n (directe) achtergrond, schone urine afgeeft ..

AkA
ps ... ik heb maar een paar keer gesporen en heb altijd gedacht dat dat misschien wel mn redding is geweest, dat ik dat niet doorzette .. maar een paar keer daarvan was een speedball ..
ik zou er bijna trek van krijgen .. zelfs nu nog

al die nadelen die ik had van basen, paranoia en helemaal strak, en dan erna weer een berg bruin roken om van die paranoia af te komen, had ik met een speedball niet en de flash van de coke was dan nog heftiger.. en als ik erna na een half uurtje nog een klein shotje bruin nam, dan was dat helemaal de bommmmm .... ik denk dat al die 4 keer dat ik dat gedaan heb( elke keer dat ik spoot was het dat stramien speedball en wat later een gewone shot, 4 keer in een maand tijd), misschien nog wel meer impact heeft gemaakt dan al het roken bij elkaar. Wat ben ik blij nu dat ik nooit mn eigen ader kon vinden ( al kan ik niet toegeven dat ik het niet heb geprobeerd .. op het laatst was die naald bot en mn hele arm blauw na een hele avond proberen .. gelukkig maar dat het mij niet lukte en dat die gozer die die naald best in mn arm wilde zetten een tijdje achter de tralies mocht

) heb trouwens geen enkel lidteken over gehouden aan die paar keer spuiten ...