Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notitie: This feature may not be available in some browsers.
TechNora zei:Ik heb geen zin om bij die groep te zitten waneer ze gaan spuiten, en de laatste tijd is dat dus steeds vaker het geval. Helemaal het contact verbreken is misschien wat rigoreus, idd. Verder weet ik niet of je al echt van een verslaving kan spreken, omdat ze pas net begonnen zijn. Ik kan in ieder geval wel normaal met ze praten, al gaat het wel vaak over gebruiken. En er gebeuren andere vreemde dingen, zoals vrienden die ineens geld van elkaar jatten ofzo. Al die shit heb ik helemaal geen zin in, vandaar dat ik dus wat afstand hou....
Genoeg andere leuke mensen![]()
TechNora zei:Ze vinden het zelf niet zo'n grote stap na de drugs die we allemaal gedaan hebben de laatste tijd....
DarkScope zei:TechNora zei:Ze vinden het zelf niet zo'n grote stap na de drugs die we allemaal gedaan hebben de laatste tijd....
Hier kom ik echt niet bij, spuiten is altijd een té grote stap.
)Hypodermic zei:Maar er moet toch iets zijn wat je kunt doen voor hen zonder dat je er zelf onder doorgaat?

Hypodermic zei:Maar er moet toch iets zijn wat je kunt doen voor hen zonder dat je er zelf onder doorgaat?
TechNora zei:Heftig verhaal... kan bijna wel janken... Ik bewonder het echt hoe je je vriendin hebt opgevangen, en ben blij dat het allemaal zo goed is afgelopen!! Ik zou willen dat ik dezelfde hulp kan geven aan mijn vrienden, maar ze zijn niet mijn beste vrienden, om maar beter te zeggen: drugsvrienden... Behalve die ene dan waarmee ik ook samen die hele groep heb leren kennen, en waarmee ik ook apart afspreek. Ik ga proberen hem in ieder geval hieruit te trekken. Misschien is het nu nog makkelijk om ermee te stoppen, dat hoop ik, ze zijn pas een maandje of 2 bezig met heroine... En ongeveer 3 met spuiten.
Dit verhaal bevestigt wel weer mijn gevoel over dat spul... dat ik dat zo sterk heb komt trouwens grotendeels door dit forum. Ik lees hier zoveel heftige verhalen, dat ik echt allang heb besloten: daar wil ik niet heen... Maar die vrienden hebben dat geloof ik niet zo bewust in de gaten, die zien het gewoon als een relaxte drugs, en zien het verschil in heftigheid niet met coke, speed, keta of ghb enzo...Nu ik er zo over schrijf ben ik me eigenlijk pas bewust van de kutheid van de hele situatie...
![]()
Niet gedaan natuurlijk... Als hij ermee door blijft gaan, dan is het voor mij ook afgelopen, hoe hard het ook klinkt.TechNora zei:Ik heb gister met die vriend afgesproken, en we hebben de urenlang gepraat, de hele nacht door. Ik had van tevoren goed nagedacht wat ik wilde zeggen, en hoe ik het ging brengen.
Ik heb hem vooral proberen duidelijk te maken dat ik om hem geef, en hem graag gezond en gelukkig zie. Ik heb hem vragen gesteld over zijn gebruik, en daar was hij eindelijk eerlijk over.. (de situatie is nog een stuk erger dan hij me heeft voorgehouden) ik heb hem ook gevraagd welke dromen hij heeft voor de toekomst, wat hij wil met zijn leven, en hoe hij zijn gebruik hierin ziet.
Toen we eenmaal goed aan t praten waren, heb ik hem ook even hard toegesproken, en geconfronteerd, en toen gingen we allebei even hard over de zeik... bijna liep ie toen weg, maar gelukkig heb ik dat weten te voorkomen. Dat maakte wel dat het gesprek daarna nog een niveautje dieper ging. Hij zei dat hij wel wilde stoppen, maar dat het steeds erg aan hem trok om toch te gebruiken. Ik heb hem aangeraden om pro hulp te zoeken, en gezegd dat ik er graag voor hem wil zijn...
Ik heb voor mezelf besloten niet meer met die groep om te willen gaan. Mede door t bericht van MarlaSinger, en een vriendin van me van in de 40 die ook alles al heeft meegemaakt, en me hetzelfde advies gaf...
Wat wel stom was: helemaal aan t einde van het gesprek (uurtje of 5 's ochtends), en toen hij op t punt stond om op te stappen vroeg hij of ie wat geld kon lenen...Niet gedaan natuurlijk... Als hij ermee door blijft gaan, dan is het voor mij ook afgelopen, hoe hard het ook klinkt.
TechNora zei:Oja, en voor MarlaSinger: dankje voor je verhaal, en de tips, en knuffel terug, ik voel bij jou ook good vibes!![]()