Schopje naar boven.
Na drie jaar mentaal herstel voel ik me inmiddels sterker en stabieler dan ooit. Door ACT heb ik geleerd om niet bang meer te zijn voor angst, heb ik leren slapen (en leven) zonder benzo's, en ik ken mezelf inmiddels tien keer beter dan toen ik mijn therapie startte. Jeej!
En sja...
Ik kan niet ontkennen dat ik momenteel ongelofelijk geïntrigeerd ben door de gedachte aan een DMT-trip. Weinig ervaring op het gebied van psychedelica (wel veel met allerlei andere drugs). Een incidenteel acid-tripje en wat avondjes psilocybine heb ik wel gedaan vroeger, maar de laatste trip mondde uit in een zeeeeeeeeeeer angstige. Dat is inmiddels decennia geleden. Daarna heb ik het nooit meer durven doen. Psychedelica waren lange tijd ondenkbaar. Maar de interesse begint terug te keren. Ik ben niet bang meer van wat ik tegen zou kunnen komen als ik een potje ga liggen graven in mezelf. Niet meer bang voor die angst, eerder nieuwsgierig naar nieuwe lagen, nieuwe inzichten, zowel over dat wat binnen als wat buiten mijzelf ligt.
Momenteel veel aan het lezen en luisteren over DMT. Smullen hoor. Er zit geen haast achter, ik gun mezelf nog iets meer stabiele tijd voor ik me in dit avontuur wil storten. Het moment zal zich wel aandienen vermoed ik. Maar ik schop deze toch effe omhoog omdat ik graag nog wat meer over jullie ervaringen zou lezen.
@_shikantaza ik kan me wel vinden in wat jij eerder schreef over DMT als eerste psychedelica. Liever de trip volledig en in overgave beleven dan een trip half beleven of je blijven verzetten. Ik ben niet benieuwd naar half. Het liefst wil ik erin, volle bak, afgeschoten en gekatapulteerd in
hyperspace. De hele ervaring graag.

Hoewel dat nog niet zo makkelijk is als ik het zo lees
(take that third hit!)
Eerst maar eens die ene vriend van me benaderen met die complete thuisapotheek en veel ervaring met dit middel. Lijkt me de meest veilige en logische tripsitter en begeleider...
Ik wil trouwens liever geen 5-MeO-DMT, maar N,N-DMT.
Toffe docu's en boeken en zo zijn welkom (uiteraard ben ik online al wel het e.e.a tegengekomen)!
To be continued.