Ik rook liever niet, dus ik heb salvia een oraal geprobeert. Ik nam iets meer dan 1 gram (droog) blad en dit hield ik zo'n 20 minuten onder mijn tong. Ik heb geprobeerd zo min mogelijk te slikken maar op een bepaald moment heb je zoveel speeksel in je mond dat je wel moet.
Ik vond het niet vies smaken, maar een relaxte manier om de drug in te nemen is het ook niet echt.
Het effect was zeer licht, ik werd een heel klein beetje stoned achtig. Na het oude blad uitgespuugd te hebben nam ik nog een gram in mijn mond en probeerde ik het weer. Het stoned achtige gevoel werd ietsje meer, maar ik ging nog steeds niet trippen. Daarna heb ik maar wat 10x extract gerookt. Omdat ik niet rook had ik moeite om de rook in te houden. Maar na een paar keer proberen had ik een trip van een minuutje of 2-3.
Mocht je het oraal nemen dan zou ik aanraden het blad in een theezakje te doen (had ik niet gedaan, maar lijkt mij wel beter). Dan leg je het theezakje onder je tong. Waarschijnlijk werkt het ook als je extract in het theezakje doet.